IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu :: * Organizacja * :: Wademekum Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down
Wiedźmy/Wiedźmini
Jericho
Jericho
I'll tell you a story...

Wiedźmy/Wiedźmini


dla wygody w poniższym tekście używamy określenia wiedźma zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn

a) podstawa

—  magia jest stara jak świat, tak jak jej użytkownicy; jest związana z naturą

— poprzez połączenie się z elementami i siłami natury, czarownice są strażniczkami równowagi. Aby utrzymać ją na świecie, zwalczają siły zakłócające porządek i ład. Magia przekazywana jest z pokolenia na pokolenie, nie da się jej nabyć lub nauczyć, trzeba się z nią urodzić. Wszystkie zaklęcia i klątwy znajdują się w księgach czarów. Większość inkantacji używanych przez praktykantów tradycyjnej lub spirytystycznej (duchowej) magii, pochodzi z łaciny.

— magia nie ma płci, ale męscy potomkowie znacznie częściej jej nie dziedziczą (określani Defektami)

— wiedźmy dzielą się na sabaty, które stanowią władze w danym okręgu/ na danym terenie i zrzeszają kilka rodzin

— w sabatach pełni władzę Najwyższa Kapłanka/Najwyższy, stojąca na czele Rady

— najwyższą formą "władzy" wśród czarownic jest Kapituła, która tworzy i reguluje prawo ( utrzymywanie tajemnicy, ściganie wyjętych spod prawa, monitoruje relacje między rasowe); Kapitule przewodzi Arcymag;

b) fizjologia

— wiedźmy posiadają taką samą fizjologię jak człowiek i pod tym względem się nie wyróżniają; starzeją się nieco wolniej, ale nie na tyle, aby dorównać wilkołakom oraz wampirom

— magią mogą wpłynąć na swój wygląd, lecz nie są w stanie wyczarować jedzenia, które ich nasyci i dostarczy wartościowych składników;

— zbytnie przeforsowanie organizmu magią może odbić się poważnie na zdrowiu wiedźmy;


c) umiejętności

— wiedźmy przejawiają zdolności od małego; w dzieciństwie magia bywa niezwykle kapryśna dlatego dorośli zwracają szczególną uwagę na dzieci;

— praktykę wiedźmy zdobywają w rodzinnym domu oraz w instytucji (w Jericho jest to prywatna szkoła w dzielnicy Old Town) - wszystko zależnie od miejsca zamieszkania; specjalizacje magiczne można zdobywać jedynie w Nowym Orleanie, które uważa się za kolebkę magii;

— niektóre wiedźmy posiadają specjalne umiejętności; można je wylosować w tym temacie

d) słabości

— w wyniku nadmiernego posługiwania się magią może dojść do "wypalenia"; wiedźmy tracą wtedy na dłuższy czas swoje magiczne umiejętności. Zdarzały się przypadki trwałe, a także śmiertelne;

— nie posiadają super siły, ani szybkości; są pod tym względem równie kruche co zwykli ludzie

— używanie magii wymaga odpowiedniego skupienia, co oznacza, że rozkojarzona czarownica nie może rzucać czarów. Nie powinna znajdować się pod wpływem środków psychotropowych, alkoholowych i narkotyzujących, gdyż zaburzają one percepcję i w zależności od stężenia we krwi mogą całkowicie uniemożliwić korzystanie z mocy

— akt zaprzeczania albo braku wiary w swój magiczny potencjał, może spowodować nieumyślnie powstrzymywanie paranormalnej mocy wiedźmy

— przygnębiające uczucie wzbudzone przez nieuchronne niebezpieczeństwo, zło, ból, zagrożenie prawdziwe albo wyobrażone sobie; wszystko to może spowodować chwilową utratę mocy czarownicy

— magia czarownic podlega wpływowi ich stanu emocjonalnego. Silne emocje, takie jak zmartwienie i gniew, mogą podsycać moc do tego stopnia, że mogą stracić nad nią panowanie. Młode, niewyszkolone wiedźmy często nie panują nad swoją mocą i nie umieją jej jeszcze w pełni kontrolować, co może doprowadzić do zgubnych w skutkach wypadków

— wiedźmy to wciąż ludzie i dzielą z nimi ich słabości, m.in. śmiertelność (np. wiek, ścięcie głowy, choroba, uduszenie, itd.).


e) inne






Wiedźmy/WiedźminiWiedźmy/Wiedźmini Empty
Sob Kwi 08, 2023 10:56 pm
Powrót do góry Go down
Jericho
Jericho
I'll tell you a story...

McGuire'owie to wiedźmy z dziada pradziada, które nieustannie umacniały swoją pozycję. Uważa się ich za pierwszych osadników z Europy, którzy przypłynęli na Mayflower. Belvina przyszła na świat w 1959 roku w Jericho. Jej ojciec był Arcymagiem co stało się również pragnieniem młodziutkiej czarownicy. Chciała dorównać ojcu na każdym możliwym polu. Hector McGuire z racji zapracowania i rozwijania naukowej kariery nie był zbyt częstym gościem w domu, co poważnie odbiło się na jego relacjach z rodziną. Belv musiała zaopiekować się młodszym bratem, gdy matka poważnie zachorowała. Te trudności w młodym wieku nauczyły ją zaradności oraz samodyscypliny. Wyszła za mąż za licealną miłość, której powiła bliźniaki - Josepha i Mary. Umiejętnie łączyła zajmowanie się dziećmi z pracą na rzecz magicznej społeczności w Jericho. Do tej pory może liczyć na wsparcie swojego męża, syna oraz wnuka. Śmierć córki wycofała ją z życia publicznego na kilka miesięcy i mocno odbiła na jej zdrowiu. Coraz częściej przesiaduje w swoim ogródku i szklarni oddając się rozmyślaniom. Pogodziła się już z tym, że nie zostanie arcymagiem. Przy bieżących wydarzeniach obawia się o bezpieczeństwo wiedźm. Sagan stanowił realne niebezpieczeństwo, które może równocześnie przedłożyć się na relacje międzyrasowe w mieście. Do tej pory udawało się Belvinie łagodzić jakiekolwiek zgrzyty, wykazując się przy tym niezwykłym taktem. Mając wiele na głowie zamartwia się o wnuka i szuka wiedźmy, która zajmie jej miejsce na stanowisku Najwyższej. Nieustannie ma poczucie, że wkrótce stanie się coś złego... 
Belvina McGuire
rasa: wiedźma
data urodzenia: 01-05-1959 r.
pochodzenie: Jericho, Maine
zawód: zielarka
stan cywilny: mężatka
wzrost: 172 cm
waga: 60 kg
znaki szczególne: białe włosy, zapach ziół i przypraw
Re: Wiedźmy/WiedźminiWiedźmy/Wiedźmini Empty
Nie Kwi 09, 2023 12:38 am
Powrót do góry Go down
Jericho
Jericho
I'll tell you a story...

Rodzaje magii


Czary najprościej podzielić na dobre i złe (białe i czarne), chociaż rodzaj magii zależy od praktykującego. Czary są dziedziczną cechą, która łączy osobę z elementami i siłami natury.

Magia tradycyjna

Magia tradycyjna jest najbardziej powszechną formą czarów wśród nowoczesnych czarownic. Czerpie energię z sił natury i nagina je do woli czarującej. Pomimo, że tradycyjna magia jest bardzo popularna wśród osób posługujących się czarami, jest również bardzo wyczerpująca. Gdy czarownica wykorzystuje swą własną energię, może doświadczać zawrotów głowy, znużenia i krwotoków nosa, co w skrajnych przypadkach nadużyć może doprowadzić do śmierci.

Magia spirytystyczna

Spirytystyczne czary wykorzystują moc duchów natury i zmarłych czarownic, przez co mogą być używane dla dobrych albo złych celów. W odróżnieniu od innych form czarów, magia ta jest monitorowana przez duchy i podlega ich cenie pod względem ewentualnych nadużyć wobec praw natury. Jeśli czarownica będzie wykorzystywać magię spirytystyczną w np. celach miłosnych, duchy mogą rozbić związek, uniemożliwiając czarownicy wykorzystywanie swoich mocy.

Magia rodowa

Rodowe czary są formą czarnoksięstwa powszechną wśród czarownic Nowego Orleanu. Podobnie do czarów spirytystycznych, ta forma czarnoksięstwa czerpie energię ze zmarłych przodków czarownicy w jakiejś lokalizacji i może być używana według upodobania czarownicy, ale również jest monitorowana przez duchy. Od magii spirytystycznej różni się ograniczeniem przestrzennym, ponieważ w pewnej odległości od źródła energii przestaje działać. W przypadku Nowego Orleanu są to granice miasta.

Czarna magia - zakazywane praktykowanie przez sabat/ścisła kontrola

Czarna magia jest formą czarnoksięstwa, która wykorzystuje złe moce i jest używana do negatywnych celów (np. zniszczenie czegoś, zranienie albo zabicie kogoś). Termin "czarna magia" często jest używany, by opisywać jakąkolwiek formę czarów, która nie przestrzega prawa natury. Zbyt częste używanie czarnej magii prowadzi do katastrofalnych skutków czy nawet do samej śmierci. Magia tego typu powoli zatruwa i niszczy umysł, degenerując ludzkie cechy i uwypuklając wszystko to, co najgorsze.


Magia ofiarna

Jest to forma magii, w której czarownik czerpie moc od swych ofiar, tym samym zwiększając własne możliwości. Przez niektóre wiedźmy odrzucana i potępiana, nadaje uprawiającym ją siłę oraz umożliwia im rzucanie potężnych zaklęć.

Re: Wiedźmy/WiedźminiWiedźmy/Wiedźmini Empty
Pią Wrz 22, 2023 9:48 pm
Powrót do góry Go down
Jericho
Jericho
I'll tell you a story...

Moce i zdolności


Poprzez wykorzystanie sił nadprzyrodzonych oraz potęgi żywiołów, czarownice posiadają wiele magicznych zdolności. Dzięki doświadczeniu oraz odpowiedniemu treningowi, ich moce stają się silniejsze.

UWAGA: Liczymy na zdrowy rozsądek Gracza przy używaniu poniższych umiejętności czarownicy. Pamiętajmy, że magia ma swój koszt i nie każde zaklęcie "wyjdzie" tak jak byśmy tego chcieli. Warto nadać swojej postaci nieco realizmu.  

Magia z zakresu nekromancji jest zakazana i niemalże wymazana z jakichkolwiek zapisków, a wiedza o niej jest na cenzurowanym.

Opętanie - umiejętność astralnego wejścia w ciało innej osoby.

Prekognicja - akt przepowiadania przyszłych wydarzeń opartych z percepcji pozazmysłowej.

Zadawanie bólu - akt tworzenia i zadawania bólu ludziom, a zwłaszcza wampirom.

Kontrola nad żywiołami - akt kontrolowania i manewrowania elementami powietrza, ziemi, ognia i wody.

Pirokineza - umiejętność wzniecania ognia siłą woli, która może prowadzić do podpalenia danego przedmiotu lub istoty żywej.

Geokineza - umiejętność kontroli nad ziemią, przewidywanie i powodowanie trzęsień ziemi.

Hydrokineza - umiejętność tworzenia lub zwiększania ilości wody w stanie ciekłym używając psychokinezy do powielenia cząsteczek w niej zawartych. Polega także na umiejętność manipulacji wodą.

Aerokineza - psychokinetyczna kontrola nad powietrzem na poziomie cząsteczkowym za pomocą manipulacji energią.

Rzucanie zaklęć - akt zmieniania i/lub panowania nad sytuacją przez wykorzystanie czarów, przekleństwa, lub rytuału, itd.

Teleportacja - akt przenoszenia się lub jakiejś rzeczy z jednego miejsca do drugiego.

Telekineza - akt kontrolowania i manewrowania ruchem przedmiotów przez umysłowy wpływ.

Witakineza - umiejętność samoleczenia i sterowania własnym zdrowiem oraz szybkością starzenia się.

Termokineza - zwiększenie temperatury krwi do stanu wrzenia przez umysłowy wpływ.

Lewitacja - umiejętność unoszenia osób lub przedmiotów, zwykle jest traktowana jako telekineza, jednak wektor przesunięcia jest nie poziomy a pionowy. Może być nazwana telekinezą żywych organizmów.

Wskrzeszanie - umiejętność przywrócenia kogoś spowrotem do życia.

Iluzja - umiejętność zniekształcenia widzenia rzeczywistości, co prowadzi do błędnej interpretacji czegoś pod wpływem przypadkowego lub przymusowego zakłócenia zmysłów.

Sporządzanie eliksirów - umiejętność tworzenia mikstur browarniczych i eliksirów z cudownymi właściwościami.

Umiejętności sensoryczne - niektóre czarownice są w stanie zmysłowo wykryć magię.

Re: Wiedźmy/WiedźminiWiedźmy/Wiedźmini Empty
Pią Wrz 22, 2023 10:33 pm
Powrót do góry Go down
Sponsored content

Powrót do góry Go down
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematuSkocz do: